גתאי ברלל

משרד עורך דין, גישור וייעוץ

אודות

עורך דין ונוטריון גתאי ברלל

עו"ד גתאי ברלל, בעל רשיון לעריכת דין של לשכת עורכי הדין בישראל מאז שנת 1994. בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים (1992). מגשר מוסמך משנת 2004 ובעל אישור בלתי מסויג לשמש כסניגור בבתי הדין הצבאיים.

תושב המושבה פרדס חנה כרכור מאז שנת 1999, אב לשניים. נוטריון מאז שנת 2010.

בשנים 1992 – 1997 שימש כתובע וכסניגור צבאי בפרקליטות הצבאית, כאשר בתפקידו האחרון שימש כסניגור פיקודי של פיקוד מטכ"ל, וטיפל בתיקים הפליליים החמורים יותר שהובאו בפני בתי הדין הצבאיים, לרבות עתירות לבג"צ נגד הצבא. מאז שחרורו מצה"ל משמש כקצין מילואים של הפרקליטות הצבאית.

בשנים 1997 – 2000 עבד כעורך דין שכיר, תוך התמחות בתחומי המשפט האזרחי, ומשנת 2000 עובד כעורך דין עצמאי במושבה פרדס חנה כרכור.

אלו העובדות היבשות, לאו דווקא החשובות. העובדות החשובות הן מי שעומד מאחורי המספרים והשמות. הלימודים בפקולטה למשפטים בירושלים שמו דגש משמעותי על ההבנה המשפטית התיאורטית, על בסיס הידיעות הרחב, ועל העקרונות ההומאניים שצריכים להנחות כל משפטן, הרבה לפני הכניסה לאולם בית המשפט. הדברים שנלמדו בין השורות, הכבוד לזולת, החשיבות של היושר והיושרה – כל אלה יסודות שנותרו הרבה אחרי שחומר הלימוד המשפטי כבר לא רלוונטי, בשל חקיקת חוקים חדשים ושינוי הלכות של בית המשפט.

המשרד פועל בקניונית הככר בפרדס חנה (רח' הדקלים 86; טל': 04-6272999).

אני מאמין

קודם כל ולפני הכל – האדם.

ההתייחסות האנושית לזולת – הרבה לפני השאלה אם "יש קייס" או "אין קייס" – היא דרך חיים במשרדנו. הדבר החשוב ביותר בעינינו הוא שהלקוח ירגיש נוח להתלבט באשר לדרכי הפעולה, מבלי לחשוש להידחף להליך משפטי, אם הוא לא שלם עם החלטה זו, ובעיקר שירגיש נוח להחליט שלא לפנות להליך משפטי.

לפעמים, כל מה שהלקוח צריך הוא עצה טובה, שתעזור לו לראות את הדברים אחרת; חשוב שיהיה מי שידע לתת אותה.

אני מאמין, כי עורך הדין חייב לשתף את לקוחו בהחלטות המשפטיות שהוא מקבל, בסיבות ובשיקולים המנחים אותו, ולצורך כך להסביר ללקוח לא רק את המצב המשפטי הנכון, את הסיכונים והסיכויים, אלא גם את האופן שבו שופט עשוי (או עלול) לראות את מצב הדברים העובדתי והמשפטי, בהתאם לניסיון שרכש עורך הדין לאורך השנים. בעיני, שקיפות מלאה מהווה בסיס הכרחי לאמון בין הלקוח לעורך הדין, ולהבנה כי עורך הדין פועל על פי מיטב שיקולו, הבנתו וניסיונו לטובת הלקוח.

אני מאמין, כי על עורך הדין לפעול לטובת הלקוח ללא פחד וללא מורא מאיש, גם כאשר לצד השני יש "סוללה של עורכי דין", וגם כאשר התיק נדמה, במבט ראשון, כ"תיק אבוד".

אני מאמין, כי עורך הדין יכול לספק ייעוץ ופתרונות משפטיים גם כשמדובר בתיקים "קטנים". תמיד אפשר לתת עצה טובה, לעזור בהכנת המסמכים או אפילו להרים טלפון עבור הלקוח, ובכך לסייע בפתרון בעיה. ייצוג משפטי טוב ונכון לא חייב תמיד לעלות סכומי כסף מופרזים (גם הצד השני של המטבע נכון: תשלום הון עתק עבור ייצוג משפטי איננו מבטיח שירות וטיפול מעולים).

אני מאמין, כי עריכת הסכם שכר טרחה בכתב, מראש, ללא "הפתעות", היא בסיס הכרחי לשיתוף פעולה פורה בין הלקוח לבין עורך הדין, ולכן אני מקפיד לתת עותק הסכם שכר הטרחה לכל לקוח, עם תחילת ההתקשרות. במסגרת הסכם שכר הטרחה נקבע ומוסכם שכר הטרחה ביחס לייצוג לאורך כל חיי הטיפול המשפטי, שעלול לעתים לארוך שנים, כך שהלקוח יידע מראש לאילו הוצאות ותשלומים הוא צפוי, ויוכל לשקול צעדיו בהתאם.

אני מאמין, כי זכותו של הלקוח להתייעץ לפני ההחלטה לשכור את שירותיו של עורך הדין, וזכותו להיוועץ בכל אדם במהלך הטיפול המשפטי. ככל שהלקוח ייחשף ליותר מידע – תהיינה ההחלטות שיקבל מושכלות יותר, והוא יהיה שלם יותר עם ההחלטות שיקבל.

אני מאמין, כי קודם כל, ולפני הכל – האדם.